De eerste paar dagen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tessa - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tessa - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

09 Januari 2013 | Curaçao, Willemstad

Hier is dan mijn eerste reisverslag van Antiliaanse bodem. Ik ben nu aardig gewend, maar

Afgelopen zondag vertrok ik met Lisanne en Kelly naar Curacao. De vlucht duurde 10 uur, maar het leek niet zo lang. Iedereen had een schermpje voor zich en daarop kon je films, series en reisprogramma's kijken en muziek luisteren. Na 3 films, 4 reisprogramma's, 2 maaltijden, 2 snacks en regelmatig drinken, was de reis zo voorbij.
Op Hato aangekomen was het gelijk heerlijk warm! De douane kwamen we soepel door (2 studiegenootjes die met hetzelfde vliegtuig gingen hadden grote problemen en mochten eigenlijk eerst niet naar binnen. Gelukkig uiteindelijk wel), op de koffers was het even wachten en vervolgens in een lange rij om naar buiten te gaan. Eenmaal buiten aangekomen stond Inge (de tante van Vincent) ons al op te wachten. Zij bracht ons naar onze villa en hadden een starterspakketje voor ons samengesteld. Er zat heel veel in, echt super lief!

De villa ziet er goed uit, alleen zien sommige dingen er een beetje vies uit. Ik heb een grote kamer, maar zit wel ver van Lisanne en Kelly. Zij zitten aan de andere kant van het huis.
Het huis zit nu vol en we zijn met zo'n 15 mensen. Dat houdt ook in dat er weinig ruimte in de koelkast is. Wij hebben nu met z'n 3'en 1 la in de koelkast. Erg krap dus. Maar vanmorgen stond er een nieuwe koelkast en de schoonmaakster was deze aan het schoonmaken. Deze is dus voor ons :D!!! Wij eisen de koelkast op.

Maandag werden we om 11:00 opgehaald om onze stage auto op te halen. Het bedrijf is van een Nederlandse man, dus dat voelde gelijk al goed. Bij het bedrijf aangekomen kregen we het contract voor onze neus en moesten we alles goed lezen. Als we iets niet snapten, dan konden we het gelijk vragen. Vervolgens gingen we bij de auto kijken. We hebben een mocca kleurige kia picanto. Er liepen 2 jongens met ons mee en samen hebben we de auto bekeken op mogelijke krasjes en schades. Wanneer deze er waren, werden die opgeschreven, zodat dit nooit voor onze rekening gebracht kan worden. Nadat alles geregeld was konden we vertrekken. We zaten in de auto, ik zou rijden, en wilde de auto starten, maar er gebeurde niks. Kelly en Lisanne liepen alweer terug naar het bedrijf, toen ik er al snel achter kwam dat je je koppeling in moet drukken en dat je de auto dan pas kan starten. Een soort beveiliging. Het starten was gelukt, nu het rijden nog. Nadat de auto 6 keer (de koppeling zit heel laag) uitgevallen was, gingen. Het ging heel goed en we hadden de weg naar de villa in 1 keer gevonden.
In de middag zijn we naar Zanzibar gegaan. We wilden lekker zonnen en zwemmen op het strand, maar het heeft bijna alleen maar geregend. Toch hebben we daar de hele middag gezeten, gekletst en een cocktail gedronken. 's Avonds hebben we daar met z'n zessen gegeten (allemaal studiegenootjes). Was erg gezellig.

Dinsdag zijn we richting Westpunt gereden en zijn gestopt bij het strand Cas Abao. Dat was een heel mooi strand! Het zag er echt uit als een paradijsje op aarde. Wit zand, palmbomen, blauwe zee en de zon. Op het strand kon je ook eten en je kon er zelfs bitterballen halen. Ik heb ze niet op hoor;)
Op een gegeven moment kwamen er 2 redelijke grote leguanen uit de bosjes. Een mannetje en een vrouwtje. Ze liepen op een meter afstand naast mijn bedje. Hele gave beesten zijn het. Het mannetje ging het vrouwtje ook nog versieren, maar zij wilde niet.

Woensdag, vandaag, moesten wij om 7:30 op stage zijn om kennis te maken. 6:15 (!) en om 7:00 vertrokken we. Met 20 minuten waren we er, dus dat is goed te doen. Het is een grote, bekende school op Curacao en de voertaal is helemaal Nederlands. Van iedere groep zijn er 3 klassen en in de lokalen zag het er vrij Nederlands uit. In groep 3 wordt bijvoorbeeld de methode veilig leren lezen voor taal gebruikt. Eenzelfde methode wordt vaak in Nederland gebruikte. Er zijn alleen geen digiborden.
De school zag er heel leuk uit en we werden hartelijk ontvangen. We hebben doorgegeven welke bouw we willen, maar we weten nog niet welke klas. Maandag moet we er gewoon om 7:15 zijn en dan horen we het.
Vanmiddag gaan we naar Punda om een Antiliaanse simkaart te kopen en vanavond gaan we middag nog een happy hour opzoeken. We zullen zien.

Nog 1 lastig puntje: de muggen! Alsof er is doorgegeven: die en die zijn nieuw, val hen aan! Op mijn benen heb ik bijna 40 muggenbulten en het ziet eruit alsof ik een of andere vieze ziekte heb. Ze zijn allemaal groot, dik en rood. En die muggen zijn er bijna de hele dag! Dus ik blijf volop smeren, maar er bijna geen ontkomen aan. Het schijnt dat ze je na een maand ongeveer niet meer zo lekker vinden, maar ik hoop dat die tijd sneller gaat.

  • 09 Januari 2013 - 20:58

    Ruud Dolstra:

    Hoi Tess,

    Blij dat je goed bent aangekomen. Wat is die Inge toch lief dat ze jullie ophaald een een starterpakketje verzorgd.
    Zo te lezen heb je al aardig wat gezien, dus: rustig aan, anders ben je binnen 2 weken door het eiland heen, hahaha!
    Hier is het rustig, Astrid begint een beetje de griep te boven te komen, ze heeft vandaag voor het eerst gekookt. Daarna was de koek helemaal op bij haar, en is ze maar weer snel naar boven gegaan.
    Vincent was behoorlijk stil toen hij weer thuiskwam nadat hij je uitgezwaaid had, dus ik denk dat ie toen besefte dat je toch echt voor 4 maanden wegbent...
    Ikzelf heb een aantal vroege diensten achter de rug, dus dat was 3 dagen om 04.00 opstaan, douchen en naar het werk. ( je ziet: qua opstaan kan het dus altijd nog erger!!!)
    Verder heb ik niet zo veel te melden, dus ik ga je kappen.
    Veel plezier!
    Ruud.

  • 09 Januari 2013 - 21:42

    Ed:

    Hoi Tessa,

    Leuk op deze wijze van je te horen en ik krijg de indruk dat jij je snel aanpast.
    Heb je geen last van de hitte? Neem aan dat er op die school en in jullie villa geen arco is.
    Toen ik over die leguanen las dacht ik die is gillende weggerend. Maar mijn petje af dat jij zo cool bleef :-)
    Misschien moet je op zoek naar een klamboe (muskietennet) om snachts onder te slapen, want zoveel muggenbeten is een ramp.
    Wat lekker dat jullie een eigen auto hebben, kunnen jullie lekker rondkijken in jullie eigen tempo.
    Hoop eerdaags ook foto's van je te zien!
    Kijk uit naar je volgende bericht,
    Liefs Ed & Ria xxx

  • 09 Januari 2013 - 21:56

    Ed:

    Ik zie nu ook je foto's! Je hebt dus al een klamboe, hoe krijgen die gluipers je dan te pakken?
    Tot schrijfs
    Ed x

  • 09 Januari 2013 - 23:57

    Michelle:

    Hooi Tessa,

    Fijn dat je een goeie reis achter de rug hebt ;)... Kim had ook ff jou berichtje naar mij doorgestuurd :)
    Je kamer ziet er leuk uit :D De foto's zien er ook erg mooi uit! Wat een mooi strand zeg! Dan te bedenken dat het hier bijna vriest :P whahaha
    Geniet er maar lekker van :D De tijd zal best snel voorbij gaan... ;)
    Balen van die muggen zeg :( Hopelijk vinden ze je snel niet meer lekker en ben je van ze af. DIe muggen zijn trouwens wel heel erg hardleers, je smeert je in met dat spul en toch blijven ze maar komen.. Rare beesten!

    Heel veel plezier :D
    En tot je volgende verslag :D

    Xxxjes

  • 10 Januari 2013 - 00:35

    Tessa:

    @ ed: die gluiperds zijn er bijna de hele dag. Vooral eind van de middag en avond. Dus de klamboe is leuk voor het idee, maar de hele dag smeren blijft belangrijk ;)

    @ ruud: dank je voor je verhaal. Leuk om te lezen hoor. En ja we doen rustig aan, maar toch is er genoeg te doen ;) Groetjes aan iedereen daar

    Leuk al die reacties! Xx

  • 10 Januari 2013 - 14:36

    Edwin En Mama:

    Ha lieve schat,
    we hebben in een adem je verslag gelezen, volgens ons hebben jullie het goed voor elkaar daar. Foto's zijn super, we kunnen niet wachten om het zelf te komen bekijken. Toch wel gezellig dat jullie met zoveel mensen in het huis zijn, en een beetje krapte in de koeling is gelukkig te overzien. Gave kamer zeg, daar kun je het wel 4 maanden mee doen volgens mij. Kim heeft al je appjes keurig doorgegeven, een pak van mijn hart dat de vlucht (en je oren) zo goed is gegaan. Fijn dat Inge jullie zo goed heeft opgevangen, dan kom je toch lekkerder binnen. Hier alles zijn gangetje, ik ben weer aan het werk, Ed heeft zijn hele vissenkom weer overhoop gehad en zijn nieuwe stuk hout staat er nu in te pronken. Kim gaat nog steeds naar stage, het bedrijf is bezig een doorstart te maken, dat hoort ze deze week en anders met superspoed een nieuw stage-adres zoeken helaas. Shyra heeft er nog geen erg in dat je voor zolang weg bent, misschien komt dat nog en George slaapt, eet, drinkt en rent er lekker op los en heeft geen erg in je afwezigheid, we zullen haar lekker verwennen zolang jij daar bent.
    Wij gaan nu naar Bram voor Ed zijn logo, dus brei ik er een eind aan. Lieve schat, veel plezier, doe voorzichtig en tot het volgende contact.
    Liefs Ed en mam
    en een vette lebber van Shyra

  • 11 Januari 2013 - 22:24

    Jennika:

    Oh wat klinkt dat leuk en vooral bekend allemaal!!!! Ik ben jaloers!
    Wat tips: Koop een flesje muggenspray, het is een groen flesje en werkt supergoed. Gewoon hele dag spuiten!!
    Ga vooral op Westpunt naar De grote knip! Snorkelen bij Laguna beach (ook westpunt) is ook erg leuk!
    Je kunt op het Spaanse Water wakeboarden, bij zo'n mannetje die een soort van hut op het water heeft. Erg leuk en niet zo duur!
    Qua uitgaan is er heel veel leuk!!! Full moon party (laatste vrijdag van de maand), Cabana (woensdag), Zanzibar, Wet 'n wild (zondag), Bermuda (weekend), Tantra Lounge (vrijdag)! Eten op Wilhelminaplein bij Wilhelmina is erg leuk. Daar komen alle Nederlanders. Uit eten bij Pirate Bay, kun je lekker dineren op het strand.
    Koop een lekkere Batida (soort smoothie/milkshake) en ga vooral heeeeeeeeeeel erg genieten.
    Het eiland is echt fantastisch, je gaat er echt van houden. Enjoy!

    Groetjes Jennika

  • 13 Januari 2013 - 11:47

    Astrid:

    Hey lieve Tessa,

    Zo zit je in alle drukke voorbereidingen naar de reis toe, en zo zit je er al weer een week. Fijn te lezen dat alles goed is gegaan. Lopen jullie nu alle 3 stage op de zelfde school? Je wist het nog niet zeker. Zou wel handig zijn op het oog met vervoer, en gezellig natuurlijk.Je moet eens aan Inge vragen of dat de school is waar Ingmar op gezeten heeft. Dan weet ik hoe deze school eruit ziet.
    Ja, wat is Inge een lieverd he. Ik ontving al direct een bericht dat ze jou had opgehaald en dat ze het meer dan leuk vond, om je op te halen. Ik hoop echt dat jullie wat tijd met elkaar door kunnen brengen. En je weet het he, eerst Inge bellen en dan de rest. Ben wel super trots op je hoor, je moet het allemaal maar doen.
    Je hebt een mooie kamer, lijkt me wel redelijk groot. Je schrijft dat je kamer ver is van je studiegenoten. Waar moet ik aan denken 5 min./10 min. lopen? Je schrijft dat jullie met 15 mensen in 1 huis zitten, zijn daar nog meer Nederlandse mensen bij? Nou! morgen is het zover, je eerste werkdag. Ben reuze benieuwd hoe je het gaat vinden. Kijk al uit naar je volgende verslag.
    Nou vandaag zondag he, je weet hoe het plaatje er hier uitziet. Vincent gaat nu net zitten om te gamen en mijn strijkplank staat al klaar. Maar eerst nog even een kopje koffie.
    Lieve Tess, tot de volgende keer.
    Veel liefs en een dikke kus van As



  • 13 Januari 2013 - 13:56

    Jasper En Kim:

    Lieve Tes,

    Nou hierbij zal ik ook even reageren, want dat is LEUK!!
    Ik moet zeggen dat ik wel jaloers ben dat jij nu lekker in de warmte zit hoor. Hier is het best wel koud, want vanaf gisteren vriest het.
    Ik heb een super gezellig weekendje gehad met Jasper. Als je weer terug bent, kunnen wij jullie het hotel aanraden. Het is trouwens ook zo als je langer verblijft en eventueel daar eet, krijg je een mooiere en grotere kamer. Je kunt natuurlijk ook naar kamer 27 vragen. Daar zaten wij. We hadden zelfs een dubbel douchekop, echt luxe!
    Verder heb ik gisteren gehoord dat er een doorstart is. Morgen komt nog wel het UWV om een aantal dingen af te handelen. Spannend!!!
    Bij Jasper op zn werk gaat het ook allemaal zijn gangetje. Wist je eigenlijk al dat Jasper nu echt een huge bed heefT?! En we slapen daar koninklijk in, hahahaahah

    Nou heel veel succes en plezier morgen op je eerste stage dag. We zijn erg benieuwd naar je volgende verhaal en graag met foto's natuurlijk ;-)

    Dikke knuffel Jasper en Kim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Hallo allemaal, Dit is mijn reisdagboek en hiermee kun je mij volgen volgen tijdens mijn avonturen van mijn minor internationale stage op Curacao! Ik zal regelmatig wat schrijven en foto's toevoegen. Veel leesplezier!

Actief sinds 02 Dec. 2012
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 11908

Voorgaande reizen:

06 Januari 2013 - 16 Mei 2013

Stage op Curacao

Landen bezocht: