Week 1 is al voorbij - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tessa - WaarBenJij.nu Week 1 is al voorbij - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tessa - WaarBenJij.nu

Week 1 is al voorbij

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

15 Januari 2013 | Curaçao, Willemstad

Woensdag 9 januari
We gingen naar Punda om een Antiliaanse simkaart& nummer (00 5999 5121 749) te kopen en alles een beetje te bekijken. Ik heb daar ook een hele leuke roze bikini gekocht, zonder bandjes naar je nek (om minder strepen te krijgen en dus meer over het geheel bruin te worden xD). Ook heb ik een snorkel gekocht om de onderwaterwereld hier te bekijken en waterschoenen om veilig door het water te wandelen.
's avonds zijn we naar Cabana geweest. Dat is een beach club en dat was erg leuk. Het is een beetje overdekt en er was live muziek. Erg gezellig. Later in de avond ging het nog hard regenen, maar dat mocht de pret niet drukken.

Donderdag 10 januari
Vandaag gingen we naar mambo beach, maar eerst hebben we even een stop gemaakt bij de apotheek. Lisanne en ik hebben erg last van de muggen, dus hebben we b1 pilletjes gehaald bij de apotheek. Het schijnt dat je daar vanuit je huid gaat stinken en dat de muggen je niet lekker meer vinden. Ik hoop het, maar ruik mezelf nog niet.
Mambo beach was wel een leuk strand, lekkere bedjes, maar in de zee is weinig bijzonders te zien. Helaas was het die dag slecht weer. Het was al vrij bewolkt, maar op een gegeven moment kwam er uit het niets een harde tropische bui. Het stopte niet echt meer met regenen, dus zijn we maar naar huis gegaan. En daar scheen de zon...
Ook hadden we vandaag voor het eerst gekookt. Uit eten gaan is erg lekker, maar we hebben besloten dat ons budget dit niet toelaat.

Vrijdag 11 januari
We zijn op tijd in de auto gestapt om richting het westpunt te rijden. Eerst zijn we nog even gestopt bij twee appartementen van studiegenootjes. Even kijken hoe zij leven. Maar wij leven hier echt het ruimst! Grote tuin, 6 toiletten en douches, 13 kamers, open woonkamer, ruime keuken. We zijn verwend.
Vervolgens naar westpunt gereden. Dit duurde zo'n 45 minuten met vele gaten en hobbels in de weg. Ook zagen we nog een auto die flink geslipt was en zijn auto in de bosjes had geparkeerd. Maar wij waren veilig aangekomen. Grote knip is een super mooi strand en we hadden de hele dag mooi weer.
De mensen zijn hier niet vies van een beetje bacterieen. Ik had een tosti besteld en op een gegeven moment liep die vrouw de keuken in en ik zag haar niezen, ze keek naar haar hand en veegde die aan haar rok af. In plaats van dat ze haar handen ging wassen, haalde ze mijn tosti. Hmmm.... Ik proefde er niets van gelukkig en ben ook niet ziek geworden. Naja goed voor je imuunsysteem.
's Avonds hebben we bij Jaanchies gegeten. Een restaurant op het westpunt waar de eigenaar komt vertellen wat je er kunt eten en waar je leguaan kunt eten. Het schijnt dat als je leguaan eet, je er kriebels van krijgt en het erg 'gezellig' wordt tussen de lakens. We hadden een met z'n achten een leguaan gedeeld en verder hebben we ook erg lekker gegeten.

Zaterdag 12 januari
In de middag gingen we naar het happy hour van zanzibar. Was erg gezellig. Er was live muziek en we kwamen nog 3 huisgenoten tegen. Doordat het hier wat warmer is en ik weinig gewend ben, qua alcohol, voelde ik 'm goed. En ik had alleen maar een pina colada en een bacardi razz fanta op. We hebben de zonsondergang bekeken en zijn vervolgens naar huis gegaan om te eten.
's avonds gingen we met z'n achten (allemaal studiegenootjes) naar Bermuda. Een discotheek. We waren er al om 22:00 en dus de eerste. Beetje te vroeg dus. Maar daar was het van 22:00 tot 24:00 ook happy hour, dus ook voor de helft van het geld. Ideaal. Rond 23:00 werd het wat drukker en werd het ook gezelliger. Wel waren er veel mannen, dus als je even wat drinken ging halen werd je door iedereen bekeken.

Zondag 13 januari
Om 11:00 had ik een skype dat met papa en Lilian en om 12:00 een skype dat met mijn familie uit De Meern. Erg leuk en gezellig. Shyra hoorde me wel, maar begreep er niks van. En zelfs George (mijn hamster) hoorde me, maar snapte er ook niks van.
De rest van de middag lekker aan het zwembad gelegen en baantjes gezwommen.
Ook is er weer een huisgenootje bij, Nikki, en zij is ook een studiegenootje.

Maandag 14 januari
Om 7:15 moesten we op stage zijn, dus we gingen om 6:45 al weg. Spannend! Op de school aangekomen werden we naar de klas gebracht waar ieder stage gaat lopen (we lopen er stage met 6 studenten van mijn school). Ik zit in groep 2 en het is allemaal anders dan in Nederland. Ten eerste stonden er ventilatoren aan en de deur open en ik vond het wel lekker. Zei een leerling dat ze het koud had.
Ook is de juf vrij autoritair en wordt alles klassikaal gedaan. Er wordt veel gewacht en er gebeurd van alles tussendoor. De juf heeft 3 keer gebeld, zat op een gegeven moment achter haar laptop te werken en at tijdens de les een broodje van de subway. Ook wordt er vooral negatief benoemd. Je mag dit niet, je mag dat niet, jij bent altijd al stout, als jij beter je best doet dan kun je weer gewoon in de kring zitten (nu zat de leerling naast de juf met zijn neus uit de kring). En kinderen die veel kletsen zitten standaard in het midden van de kring. Ik vroeg me om 9:00 uur even af wat de hell ik hier vier maanden kom doen en zag op tegen de 3 uur die ik nog te gaan had. Maar aan het eind van de ochtend vond ik het wel leuk. Veel kinderen gaven me zelfs al een knuffel.
En mijn mentor lijkt een beetje moeilijk en stug en oud (is ze ook, want ze is 56), maar volgens mij is ze heel aardig en mag ik heel veel als ik het vraag.
Om 12:15 was de school uit en om 13:00 waren we weer thuis. Eerst even gegeten, vervolgens gerelaxed bij het zwembad en daarna naar de fruitmarkt in punda. Voor 16 gulden (€7,- ongeveer) heb ik met Lisanne 9 tomaten, 6 sinaasappels, 2 bananen, 1 meloen en 1 komkommer gekocht.

Huisdieren
Hier hebben we in ons huis vele soorten en maten van. Leguanen, salamanders, muggen (!), mieren (in vier maten), spinnetjes, ratten (er liep er van de week 1 de woonkamer in en uit :s), kakkerlakken (ik liep 's nachts naar de wc, welke buiten is, en deze rende zo voor mijn voeten langs. Bah!)

Nou het was weer een lang verhaal, maar dit is toch het einde. Maar stel je wilt me aankomende maanden een kaartje sturen (hihi), dan is dit mijn adres:
Tessa Bakker
Villa ananas 1
Seru Loraweg 99
Willemstad
Curacao, Nederlandse Antillen

Liefs Tessa

  • 15 Januari 2013 - 04:21

    Ruud Dolstra:

    Hoooooi Tess,

    Heb net 4 avonddiensten gedaan, het waren vrij rustige avonden, zo vlak na de feestdagen, en het was ook vrij rustig in de binnenstad.
    Astrid komt nu ook een beetje bij van haar griep, ze heeft het goed te pakken gehad!!!
    Vanaaf en vannacht heeft het gesneeuwd, niet zoveel nog maar genoeg om vanaf 23.00 iedereen te waarschuwen dat het morgenochtend, (dinsdag) een chaos wordt op de weg....
    Ik ben gelukkig vrij, en wij gaan strakjes ff lekker een frisse neus halen op de hei bij vliegveld Hilversum, we zitten eraan te denken om Finney mee te nemen, zal ie leuk vinden, al die sneeuw en loslopende runderen.

    Gelukkig hebben jullie het niet rustig gehouden na de feestdagen, het lijkt daar gewoon door te gaan....
    Zuipen, vreten, zonnen, zwemmen,dansen, clubben, ja zo kom ik die 4 maanden ook wel door.... :-)
    Maar gelukkig, er wordt ook nog gewerkt!
    Maandag vanaf 7 uur tot 13.00 uur....
    Nou ben ik al heel oud, (57) en die juf is ook al niet meer piep,(56) maar die 5 uurtjes, dat noemen wij een seniorenrooster, oftewel een ouwe lullen rooster...
    Sjonge jonge jonge je houdt gelukkig genoeg tijd over om je dierentuin te bekijken, hahaha!!!
    Die rat.... ben niet bang uitgevallen, maarrrr..... brrrrrrr!!!!!
    Tis nu 04.00 uur ik gaat slaapies doen, straks om 10.30 uur weer wakker en lekker warme bakkie pleur.
    Veel plezier, en laat je niet uit het veld slaan als sommige mensen daar een beetje stug zijn, ( oude stempel) prik er doorheen, en ontdooien ze wel!!!!
    tjuus!
    Ruud.

  • 15 Januari 2013 - 08:40

    Tanja, Frans, Kim, Martijn:

    Ha die Tessa!

    Wat leuk om zo je verslag te lezen, volgens mij valt het alles mee daar. Lijkt me heerlijk om in januari op het strand te liggen.... Hier ligt nu zo'n 4 cm sneeuw en is het verrekte koud. Ik ben veel in de weer om alle dieren van drinkbaar water te voorzien en wat extra eten en stro om in weg te kruipen maar dat geeft niet, het ziet er hier prachtig uit.
    Kim heeft nu een menwagentje gekocht voor moederpony en is daar zondag voor het eerst mee de pad op geweest, ging supergoed. Het is echt een wereldknol! Kim en Martijn samen op de bok en ik met het veulen ernaast wandelend.
    De honden worden helemaal gek van plezier in de sneeuw en stuiteren wat af, ik neem ze straks lekker mee voor een extra lange wandeling.
    Geniet ervan en ik kijk alweer uit naar je volgende verslag!

    Groetjes van ons

  • 15 Januari 2013 - 16:10

    Hans:

    ben ik even blij dat die juf veel ouder is dan mij

  • 15 Januari 2013 - 19:36

    Mama, Edwin En Kim:

    Ha lieve Tes,
    Ben ik even blij dat ik nog piepjong ben ik jouw ogen, haha ;-)
    Ik heb het verhaal aan mama en Ed voorgelezen, ook zij hebben genoten.
    In Nederland ligt inderdaad een dik pak sneeuw, in Amsterdam ongeveer 10 cm, gelukkig doet de NS niet heel erg moeilijk met te laat rijden. Wel is er, natuurlijk, een aangepast dienstrooster. Maar dat is niet anders.
    Verder alles thuis rustig. Wat wel super is, is dat Ed gisteren zijn eerste ondertekende contract heeft binnen gehaald, wij zijn trots op hem!
    Dikke knuffel van ons
    Een kriebel van George
    En een vette lebber van Shyra

  • 15 Januari 2013 - 21:21

    Je Tantes:

    He Tessa,
    leuk om je verslagen te lezen! Je schrijft gezellig en leuk. Leuk voor ons om je te volgen! Blijf lekker jezelf met je les geven, he! Je ziet: de kinderen komen van zelf wel naar je toe!
    Zo te lezen hebben jullie het hartstikke leuk!!! Geniet ervan!!! Wij kijken wel watertandend naar jullie warme verblijf.... en coctails... He Tes, wij nemen nog wel een glugwein in -5 graden,,brrrr Groetjes en dikke zoen van Vespie!

  • 15 Januari 2013 - 23:40

    Ed Wijnberg:

    Hoi Tess,
    Als ik alles over kon doen zou ik zeker leraar worden, zeven meiden en één knul in een tropisch paradijs, leguaan eten en zwemmen, wat een leven! Ik zit hier met rode neus, niet van een happy hour maar ben snip verkouden in dit besneeuwde kikkerlandje.
    Je schrijft vreselijk leuk en op deze manier kunnen we een beetje met je meegenieten.
    Hoe smaakt eigenlijk leguaan? Ik dacht dat die tot de beschermde dieren behoorde.
    Die mentor zal vast nogwel ontdooien zodra die je beter leert kennen.
    Heel veel liefs van Ed & Ria

  • 17 Januari 2013 - 14:22

    Michelle, Tante Cora En Oom Leno:

    Haay Tessa, :D

    Nu net met zijn 3e je bijzondere verslag gelezen ;)
    Het gaat allemaal wel goed komen, want je doet zoals altijd erg je best :)

    Wij hadden nooit gedacht dat de wc buiten zou zijn in zo'n villa :P
    Die kakkerlakken en spinnen en ratten zijn wel minder dat je die zo ff tegen kan komen op weg naar de wc.
    Van schrik hoef je niet meer whahaha :P

    Geniet jij maar lekker van je cocktails en het strand want wij zitten hier in 10 cm sneeuw :(...
    Zoooo koud!!!!

    Succes verder met les geven ;) Laat jij ze maar zien, dat je de kids beter op een positieve manier kan benaderen in plaats van het autoritaire lesgeven.
    En we kijken weer reikhalzend uit naar je volgende verslag. Daar krijgen wij het dan gewoon weer warm van (A)

    Veel plezier en tot de volgende schrijf sessie :D
    Groetjes en xxxjes van ons uit Almere ;)

  • 19 Januari 2013 - 22:47

    Carla:

    Hi Tes! Super leuk om je verhalen te lezen!! Wat heerlijk weer daar , ik zou wel willen ruilen!;) Ik haat de winter en het blijft hier maar vriezen...:( Hoe bevalt stage? Inmiddels je mentor beter leren kennen? Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met onderwijssysteem daar!;)
    Snel x skypen?:) Veel plezier en succes!! Geniet ervan!!;) X Carla

  • 20 Januari 2013 - 17:31

    Tine:

    Hoi Tessa,

    Zo te lezen valt er heel wat af te feesten en te luieren in de zon. Heerlijk om in zo'n warm land je stage te mogen lopen! Die kinderen zullen blij zijn dat jij heel wat meegaander bent dat hun juf. Daar gelden hele andere regels dan hier, maar wel mooi om dat van dichtbij mee te maken. Ben benieuwd of jouw wijze van les geven gevolg zal krijgen van de daar heersende juf.

    Geniet er maar lekker van!

    Groetjes van Tine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Hallo allemaal, Dit is mijn reisdagboek en hiermee kun je mij volgen volgen tijdens mijn avonturen van mijn minor internationale stage op Curacao! Ik zal regelmatig wat schrijven en foto's toevoegen. Veel leesplezier!

Actief sinds 02 Dec. 2012
Verslag gelezen: 929
Totaal aantal bezoekers 11883

Voorgaande reizen:

06 Januari 2013 - 16 Mei 2013

Stage op Curacao

Landen bezocht: