Alweer op de helft en mierenterror!!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tessa - WaarBenJij.nu Alweer op de helft en mierenterror!!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tessa - WaarBenJij.nu

Alweer op de helft en mierenterror!!!

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

10 Maart 2013 | Curaçao, Willemstad

Vandaag was het dan zover: ik ben op de helft! Over een kleine 9 weken ben ik alweer thuis. Een raar idee dat ik al zo lang weg ben. Ik heb het hier super naar mijn zin, maar ik begin thuis en mijn vriendje al steeds meer te missen. Maar ik ga van de aankomende periode nog volop genieten natuurlijk. Papa en Lilian zijn er over 1,5 week al, dus de tijd zal nu wel voorbij vliegen.

Ook deze week heb ik weer leuke dingen gedaan en meegemaakt. Op stage heb ik de CITO toetsen voor rekenen en taal afgenomen. Dit vond ik een leerzame maar pittige ervaring, aangezien de kinderen luisteren nogal lastig vinden. Daarnaast merk je dat er soms een taalbarriere is en dat is wel eens lastig, want ze verstaan dan niet alles. Niet in 1 keer en niet na 3 keer. De toetsen zijn dan ook heel slecht gemaakt.

Afgelopen dinsdag ging ik met Kelly boodschappen doen. Met een volle wagen kwamen we de supermarkt uit, dus Kelly stelde voor om de auto even te halen. Ze haalde de auto, stopte voor mijn kar, stapte uit en gooide de deur dicht met de sleutel nog in het contact. De achterklep zat nog op slot, dus ze liep terug naar de bestuurderskant om de sleutel te pakken. MAAR, heel handig, ze had de deur al op slot gedaan. Hahaha we hebben ons een scheur gelachen!! De auto stond voor de supermarkt, op een zebrapad met de lichten, alarmlichten en motor aan en met de deur op slot! Toevallig hadden we onze telefoon ook niet bij ons, dus Kelly heeft in de supermarkt een telefoon geleend en de wegenwacht gebeld. De boodschappen had ik maar even binnen gezet. Na een half uurtje wachten was de wegenwacht er en had onze auto binnen 2 minuten open. De beste man vertelde ons ook dat je daar niet stil mocht staan, dus Kelly is netjes naar een parkeervak gereden en ik ben er met het karretje achteraan gelopen.
Hahaha wij dachten snel te zijn, maar dit heeft ons zwaar tegen gewerkt. Het heeft wel een leuk verhaal opgeleverd ;)

Woensdag kwam mijn leraar van mijn Nederlandse opleiding op onze stageschool kijken. Ik heb met hem gekletst en hij heeft mij mijn brief gegeven, welke ik in September had geschreven. Toen moesten we een brief schrijven met onze verwachtingen, leerpunten en een oppepper voor jezelf. Dat was leuk om te lezen. 's Avonds zouden alle studenten van de aangesloten pabo's bij cafe de Buren verzamelen om het een en ander te bespreken. Helaas waren studenten van 2 scholen niet op komen dagen. Erg jammer, want dat waren juist de mensen die ik nog niet kende.

Donderdagmiddag ben ik met Kelly, Lisanne en Nikki naar de kleine knip geweest om te barbequen, omdat Ieke 5 maart jarig was vierde hij zijn verjaardag daar. De zonsondergang was er weer erg mooi.
's Avonds heb ik lekker op de bank gehangen, totdat ik mezelf rond een uur of 1 naar bed had gesleept. Maar toen ik mijn kamer inkwam zag ik allemaal mieren van mijn plafond naar mijn kast lopen. Hier staat mijn eten, maar alles was afgesloten. Ik was gelijk chagarijnig. Ik heb de spray (tegen insecten) gepakt, ze allemaal gekilld en mijn spullen uit de kast gehaald. Die beesten zaten zelfs in mijn net nieuw gekochte cruesli, welke in een afgesloten bak zat.
De volgende dag zette de mierenterror gewoon door. In de ochtend had ik mijn hele kamer schoongemaakt en in de middag had ik nieuwe cruesli gekocht. Dit had ik even op mijn bureau gelegd. Twee uurtjes later kwam ik weer terug en zag ik weer heel gezelschap van mieren van mijn plafond naar mijn net nieuw gekochte cruesli lopen. En geloof het of niet, maar ze komen zelfs door plastic! Dus ik kon het weer weggooien. Duur in de onderhoud, die mieren ;)

Afgelopen zaterdag hebben Kelly, Iris, Lisanne, Nikki en ik onze eerste windsurfles gekregen op de windsurfschool van Ingmar, de neef van Vin. Eerst kregen we instructies op het droge en oefenden we op een surfplank, welke ook op de kant lag. We hebben geleerd om bochtjes te maken en om te keren. Vervolgens gingen we het water in. Ik ging als eerst. Het ging best goed. Stond in het begin niet erg stabiel, maar het ging best goed. Al zeg ik het zelf. Ook ben ik maar een paar keer in het water gevallen. Het was super leuk om te doen! We hebben nog 3 lessen en gaan waarschijnlijk elke zaterdag. Ik heb nu wel een beetje spierpijn, maar zo blijf ik slank ;)

Op naar de aankomende 9 weken, waarin volop genieten en plezier weer voorop zal staan!

Ayo

  • 11 Maart 2013 - 16:50

    Edwin, Mama, Kim, Jasper En Shyra:

    Ha mopje van ons,
    Heerlijk om te lezen dat je het zo naar je zin blijft hebben, je mag ons best een beetje missen hoor, dat doen wij jou ook. Dat is alleen maar gezond. Leuke actie van de autodeur, dat breekt de dagelijkse sleur tenminste een beetje. Ik ben jaloers op de warme uitstraling van de foto´s, hier is het weer bar koud, vorige week 15 graden en nu weer rond nul met een beetje sneeuw. Wij zijn daar wel klaar mee. Tot het volgende verslag.
    Liefs vanuit hier, en Shyra geeft je een heleboel lebbers

  • 12 Maart 2013 - 11:36

    Carla:

    Ha Tes! Wat leuk om weer al je verhalen te lezen! Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Times flies when you're having fun!;) Super gaaf dat surfen!! Ben jaloers!;) Haha!
    Dikke knuffel van mij!!X

  • 12 Maart 2013 - 14:35

    Tante Cora En Oom Leno:

    Hoi Tessa
    Wat had je weer een levendig verslag.We genieten ook erg van jouw verslagen.Als je denkt dat je alles aan ongedierte gehad heb steken de mieren weer de kop op. Het verbaasd ons dat ze zelfs door plastic heen komen. ( ze hebben zeker kleine mesjes bij zich ) hahaha.Hopelijk ben je er snel van af.De tijd gaat snel dus geniet er maar van.Succes met het windsurfen, en stuur wat zon en warmte deze kant op.
    We wachten met smart op je volgende verslag, en succes met je kindertjes.
    Liefs van ons en groetjes uit Almere

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Hallo allemaal, Dit is mijn reisdagboek en hiermee kun je mij volgen volgen tijdens mijn avonturen van mijn minor internationale stage op Curacao! Ik zal regelmatig wat schrijven en foto's toevoegen. Veel leesplezier!

Actief sinds 02 Dec. 2012
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 11884

Voorgaande reizen:

06 Januari 2013 - 16 Mei 2013

Stage op Curacao

Landen bezocht: