Carnaval, misselijkheid & fris - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tessa - WaarBenJij.nu Carnaval, misselijkheid & fris - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tessa - WaarBenJij.nu

Carnaval, misselijkheid & fris

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

16 Februari 2013 | Curaçao, Willemstad

Weer een week van genieten, lekker vakantie, maar ook van een domme actie. Ik wilde naar Bonaire, want ik wil het eiland zien en daar zitten studiegenootjes. Dus had ik een ticket geboekt. Van 27 februari tot en met 2 maart. Dacht ik. Niet dus. Mijn terugvlucht was blijkbaar veranderd in 30 maart. Dit leek me wel een beetje overdreven. Ik kwam hier binnen een uur achter en mailde cheaptickets. Al 1,5 dag later kreeg ik antwoord. Het kon gewijzigd worden, maar dan moest ik €105,- (!) betalen (echt belachelijk!, dit kostte mijn ticket ook). Dus ik heb de hulp van mijn thuisfront opgeroepen en zij hebben gebeld. Er kon niks gedaan worden, maar ik kon wel naar de airline op Hato gaan.
Helaas was onze auto er niet, dus ik moest wachten op een huisgenoot die met me mee wilde. Na 1,5 uur wachten gingen we naar Hato. Het was inmiddels 16:15 en tja de supervisor was er niet meer en ze konden dus niks voor me doen. Ze zouden me de volgende dag terug bellen. Ik had hun nummer ook maar gevraagd, want ik ging er al van uit dat ze niet belden.
Ik heb de volgende dag gebeld en ja hoor het kon gewijzigd worden. Nu hoefde ik nog maar 50 gulden te betalen en daar was ik allang blij mee. Dus vanmiddag (zaterdags) moest ik weer naar Hato om mijn ticket te halen en te betalen. Zo kom je nog eens ergens.

Zaterdag 9 februari hebben Kelly en ik ons ingezet voor het goede doel. We zijn vroeg ons bed uitgegaan om om 9 uur een paar uurtjes te helpen met klussen op stage. We hebben lekker geverfd :)
's middags hebben we gerelaxed en 's avonds zijn we naar 'De Tijd' geweest in onze foute kleding, want daar was een carnavalsfeest. We werden om 22:00 opgehaald door de taxi, dus we zaten klaar in onze woonkamer. We hoorden maar niks, dus om 22:30 belde ik de beste man maar op. Hij was heeeeeeel boos op ons. Na mijn excuses kwam hij ons ophalen. Bij 'De tijd' was het heel gezellig, maar ik heb de avond zittend door gebracht. Na 1 mixdrankje voelde ik me beroerd, dus om de pret voor de anderen niet te drukken leek zitten mij beter. Ik heb gezellig met allemaal mensen gekletst. Om 3 uur waren we weer thuis en keek ik op mijn Antiliaanse telefoon. Onze taximan had ons, toen hij begin van de avond voor ons huis stond en wij niet naar buiten kwamen, een nogal boos smsje gestuurd:
" Zoek het maar uit, want dit was de laatste keer dat jullie idiote kut wijven mij kunnen vragen om jullie op te halen. Niets anders te doen? Rotte appels. Ga maar behoorlijk denken aan een toekomst met gedrag als een deugelijk mens! Nietsnutten, daarom zijn jullie de dupe van sommige mensen die jullie overvallen! "
Tsja... En daar tegen had ik mijn excuses aangeboden?! Ongelofelijk. Met deze man gaan we niet meer mee.

Zondagochtend om 8:15 ging de wekker weer, want ik ging met een aantal huisgenoten naar Santa Maria om vanaf daar de grote carnavalsoptocht te bekijken. Het was heel leuk, gezellig en we zaten tussen alle Antilianen. Ik voelde me echt een toerist, haha! Het grappige was dat iedereen twee wekene geleden al begonnen was om stoelen en stands neer te zetten om zo een plek te reserveren. En dit alles stond er nog. De mensen waren er goed voorbereid: goede stoelen, koelboxen, eten, drinken, ijsklontjes en parasols.
Ik heb een klein filmpje gemaakt, zodat jullie ook kunnen zien wat ik heb gezien.
http://youtu.be/dBHJpaaJN1M (link plakken)
's Avonds ben ik ook nog naar Wet&Wild geweest op Mambo beach. Ik heb alleen 1 pina colada op en die kwam lekker aan. Ik voelde me er een beetje dronken van en om 21:00 had ik het gehad en heb ik me naar huis laten brengen. Lekker slapen.

Maandag 11 februari ben ik met Iris naar zanzibar gegaan, want daar zit Bounty Adventures waarmee we vrijdag (15-2) naar Klein Curacao gingen. Lisanne is die vrijdag jarig en wilde graag naar Klein Curacao. Wij (onze huisgenoten en andere studenten van de Marnix) hadden besloten om dit voor haar verjaardag te geven. Dus ik had alles geregeld en het geld verzameld. Dus deze dag gingen we het betalen, maar we zeiden dat we naar de windsurfschool van de neef van Vin gingen. Dit hebben we OOK gedaan.
Ik heb kennis gemaakt met Ingmar (de neef van Vin) en Hilde (zijn vrouw) en we hadden in een restaurantje in de buurt wat gedronken. Hele leuke mensen, heel spontaan en het was gezellig. Waarschijnlijk ga ik, met nog 3 huisgenoten, bij zijn surfschool leren windsurfen.
's Avonds zijn we naar Sopranos (barretje) gegaan. Was erg gezellig. Rond 24:00 waren Lisanne en ik het zat en Kelly&Iris brachten ons naar huis.

Dinsdag de 12e heb ik eerst maar eens uitgeslapen. In de middag heb ik gezellig met oma geskyped. 's Avonds ben ik met Kelly, Bart en onze overburen naar Otrobanda gegaan om de fare-well parade te kijken. Dit was de afscheid van het carnaval. Je zag dat de mensen kapot waren van al dat lopen (van Hato naar Otrobanda is best een eind, vooral lopend). Toen het afgelopen was moesten heel veel mensen, net als wij, de pontjesbrug over, maar op dat moment besloot een cruisschip te vertrekken en bleef de brug een half uur open. Weer om 2 uur op bed.

Woensdag de 13e ben ik 's morgens met Kelly naar de fruitmarkt gegaan, 's middags lekker bij het zwembad gehangen en 's avonds ging ik bij Lise en Susane eten. Ook hebben we gekeken wat het kost om naar Miami te gaan. Dit gaan we morgen boeken. Leuke plannen dus!

Donderdag was het Valentijnsdag, dus daarom ben ik met Tara, Iris, Bart en Lisanne naar de dierentuin gegaan. Het was gratis, de dieren zaten in kleine kooien, leken zielig en vele verblijven waren legen (die dieren waren al dood denk ik). Met een uur waren we de dierentuin weer uit. Die middag heb ik mijn eerst Subway en Batidos (smootie met fruit, melk en suiker) op.
's Avond heb ik met Lisanne, Tara, Nikki, meester Bart en internet Bart gegeten bij de Tropen, omdat Lisanne de volgende dag jarig was.

Vrijdag was de dag der misselijkheid. Met andere woorden: we gingen naar klein Curacao. Ik was 's ochtends zo eigenwijs om geen anti-misselijkheids pilletje te nemen, want andere keren dat ik op een boot of een katamaran zat was ik ook niet ziek geworden.
De heenweg was een hell! Het duurde zo'n 2 uur (er leek geen einde aan te komen) en ik heb me vreselijk gevoeld. Aangekomen op het eilandje heb ik met Bart eerst een rondje gelopen om bij te komen. Om 12:30 gingen we lunchen. En waar deden we dat: op de boot! :( ik zag er al tegen op. Ik heb wel geprobeerd om goed te eten, maar echt lekker voelde ik me niet. Na de lunch heb ik gesnorkeld en heb ik 2 zeeschildpadden gezien. Echt gaaf!
Rond 16:00 gingen we weer terug en dat ging gelukkig beter. TOTDAT ik naar de wc ging. Ik kwam kotsmisselijk terug. Op geefment viel ik in slaap en daarna was het gelukkig weer over.
Wat een dag. Ik was blij dat ik weer gewoon aan land was.


De laatste dagen wordt het 's nachts fris. Dan wordt ik 's nachts koud wakker. Dus jullie denken dat het in Nederland koud is, maar hier kan het ook fris zijn!

Nou dat was weer een heel verhaal!

  • 17 Februari 2013 - 10:52

    Heleen:

    Hoi Tessa, Leuk!!! naar Bonaire.... ik heb dar een goede oude vriend zitten die ik een keer wil gaan opzoeken. wordt waarschijnlijk niet dit jaar. watr gaan jullie op Bonaire doen? eiland bekijken??? misschien kan ik wat goede tips aan hem vragen? laat maar weten
    xxx heleen

  • 17 Februari 2013 - 14:14

    Tante Cora En Oom Leno:

    Hoi Tessa
    na twee keer te willen reageren nu wel meteen een reactie voor we het weer vergeten.
    Wat leuk dat je het geweldig naar je zin hebt,we smullen van je verslagen met foto's.ook een leuk filmpje.
    Het carnaval daar lijkt wel op het carnaval van Rio.Het ziet er super uit, het Nederlandse carnaval ziet er toch wel heel anders uit dan dat van jouw daar.Het bruist en het swingt bij jullie daar.Leuk dat je nog naar Bonaire gaat.Geniet er maar lekker van.
    Wat leuk dat je met oma geskyped hebt,ze was er erg blij mee.
    Wat een eng verhaal over die taxi chauffeur dus pas maar goed op.Veel succes met je opdrachten voor je stage en tot je volgende verslag.

    liefs van je oom en tante uit Almere

  • 19 Februari 2013 - 08:32

    Kim:

    Ha zus,

    Wat een leuk verslag weer.

    Wees de volgende keer maar niet zo eigenwijs en neem voor de zekerheid maar gewoon een misselijkheidspilletje.

    Maar moesten die mensen dat stuk echt helemaal lopen? Deze mensen zien er overigens wel heel erg mooi uit. Ik vond die Nederlandse mensen er niet echt tussen passen met hun wagen.

    Veel plezier op Bonaire, maar we spreken elkaar vast daarvoor nog wel!

    Liefs

  • 19 Februari 2013 - 20:13

    Michelle:

    Haay nichtje :)


    Hahah wat een leuk verslag! Heb er weer van genoten ;)

    Waaarom was die taxi chauffeur eerst boos dan?? Wat een mafkees joh... Kijk maar goed uit ;)
    Super leuk dat je ook nog naar Bonaire gaat en dat Miami ook op de planning staat :D Echt super vet!

    Wel balen van die misselijkheid :( dat is geen pretje op de boot... Gelukkig heb je het overleefd hahah ;)
    Veel plezier :D

    Tot het volgende verslag.
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Hallo allemaal, Dit is mijn reisdagboek en hiermee kun je mij volgen volgen tijdens mijn avonturen van mijn minor internationale stage op Curacao! Ik zal regelmatig wat schrijven en foto's toevoegen. Veel leesplezier!

Actief sinds 02 Dec. 2012
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 11882

Voorgaande reizen:

06 Januari 2013 - 16 Mei 2013

Stage op Curacao

Landen bezocht: