Afscheid stage en bezoek mama, Ed en Kim - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tessa - WaarBenJij.nu Afscheid stage en bezoek mama, Ed en Kim - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tessa - WaarBenJij.nu

Afscheid stage en bezoek mama, Ed en Kim

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

03 Mei 2013 | Curaçao, Willemstad

Weer 2,5 week verder, dus weer tijd voor een verslag. Ik heb weer veel gedaan een meegemaakt. Mijn koelkast was weer stuk, de toiletten bij mijn slaapkamer wilden niet meer doorspoelen, de wasbak in ‘mijn douche’ wilde niet meer doorlopen. Ook lopen er nog regelmatig ratten door onze huiskamer. Ik wilde er een foto van. Dus op een avond het fototoestel erbij en liggend op de picknicktafel (voor de keuken) lag ik klaar om een foto van het beest te maken. Helaas niet gelukt.

Vrijdag 19 april ben ik met Iris, Kelly en Lisanne naar de bioscoop geweest naar de film Safe Haven. Een hele mooie, romantische en spannende film. Ik had heel even het idee dat ik in de Pathé Arena zat.

Maandag 22 tot en met woensdag 24 mei waren mijn laatste stagedagen. Ik had er zin in om het goed af te sluiten, alleen werkte mijn omgeving niet echt mee.
Dinsdag zou ik de hele dag les geven. De kinderen waren rustig en luisterden goed. Ze zaten net netjes in de kring, toen mijn mentor aangaf dat ik bij een groep 1 moest invallen. Hier had ik geen ‘ja’ op moeten zeggen, want nu moest ik ineens weg. Nou dat heb ik woensdag geweten. Ook deze dag zou ik alleen geven. De kinderen luisteren heel slecht, praatte telkens door mij of door een ander kind heen, lette niet op enzovoorts. Ik had leuke spelletjes en werkvormen bedacht, maar ik kon dit niet eens uitvoeren. Ik stond het meest versteld van mijn mentor die om 8:15 de klas binnenkwam met een bak met rekenrekjes en mijn les overnam onder het mom van ‘Juf, dit moeten we nu even doen, want dit heb ik maar één dag.’. Zonder overleg of iets. Ze deed het gewoon. Om 9 uur gingen we eten en drinken en om 10 uur werken. Ik had de kinderen aan het werk gezet en op een gegeven moment zei mijn mentor tegen de kinderen dat ze in de kring moesten gaan zitten, want ‘juf Tessa’ ging wat met de kinderen doen. Oké.. Ik wist het allemaal niet meer, dus ik verzon maar wat. Maar ook nu luisterden de kinderen heel slecht. Dus na 20 minuten was ik er klaar mee. Ik wilde nog een groepsfoto, dus ik besloot om die te gaan maken. Hierna was het buiten-speel-tijd. Ik was er even klaar mee. Toen de kinderen weer naar binnen moesten, liet ik mijn mentor afsluiten. Ik vond het goed. Na schooltijd kon ik snel weg met een goed excuus, want ik ging als verassing mijn moeder, Ed en Kim ophalen van Hato.

Zij wisten niet dat ik hen op kwam halen, dus ze zagen me eerst niet staan. Al snel zag Ed me en zei ‘Hé, een bekende.’ En toen zag de rest mij ook.
De hele week hebben we leuke dingen gedaan. Ook dingen die voor mij nieuw waren, zoals het Shete Boka park (Een natuurpark aan de noordkust waar de zee tegen de kust aan knalt en vervolgens omhoog spuit. Heel gaaf om te zien), Kura Hulanda (slavenmuseum met een rondleiding van 2,5 uur. Heel interessant, maar wel wat lang) en jetskiën. Dit laatste zouden we eerst zaterdag 27 april doen, als cadeau voor de trouwdag van mama&Ed, Moederdag en Eddag, maar het had de hele middag geregend. Dus dit kon niet doorgaan. Dus dit hebben we gisteren, donderdag, gedaan. Kim kon helaas niet meedoen, want zij had zich de dag ervoor verstapt en had pijn in haar knie. Dus ik op een eigen jetski, mama en Ed op een jetski en de zee op! Tegen de golven in kon ik niet harder dan 15 tot 20 km per uur. Maar met de golven mee heb ik het maximum bereikt: 60 km per uur!! Echt vet!

Donderdag (25 april) zijn we langs mijn stageschool gegaan en hadden we de kinderen uit mijn klas twee cadeautjes gegeven (een schrijfblokje en een gum in de vorm van een dier). Dit vonden zij reuze interessant en ze waren er blij mee. Hierna hebben Ed, Kelly en ik gewindsurft. Voor Ed was het even geleden, maar hij vaarde iets soepeler weg dan Kel en ik. Na ongeveer een half uurtje ging het ook bij ons een stuk beter.
Vrijdag (26 april) was weer een full moon party en deze keer kon Kim ook mee. Nadat we er even waren kwam een huisgenootje naar ons toe ‘Guus Meeuwis is er!!’. Al snel had ik hem ook gevonden en hem gevraagd om met mij en Kelly op de foto te gaan.

Zondag 28 april kwamen Jolanda, Anne en Nardi naar Curaçao. Zij lopen stage op Bonaire en zitten in Nederland bij mij op school. Omdat zij mij een paar weken geleden op Bonaire hadden rondgeleid, leidde ik hen deze dag rond. Om 8:00 ging ik naar Hato om hen op te halen, zijn we naar het strand Port Marie geweest, vervolgens heb ik mijn huis laten zijn en zijn we naar Punda&Otrobanda geweest. Hier hebben we Starbucks gedronken en Mc Donalds gegeten, want dit hebben ze niet op Bonaire. In de middag gingen we naar het sea aquarium, want zij gingen met dolfijnen zwemmen. Ik ging mee om foto’s te maken. ’s Avonds hebben we bij de ribs factory gegeten en om 20:45 gingen we weer op naar Hato, want zij gingen weer naar Bonaire.

Afgelopen maandag was het dan zover: het Groots overzee concert van Guus Meeuwis!!! Gers Pardoel verzorgde het voorprogramma. Hij deed het leuk, maar hij vroeg telkens om mee te springen. Maar was hij nog niet snapt; je bent op Curaçao, het is warm, als je gaat springen wordt het nog warmer en ga je zweten, dus ik ben wel gek als ik ga springen. Dit heb ik dus ook niet gedaan. Na een uurtje kwam Guus dan eindelijk. Het was erg leuk en in het echt is hij ook goed! Bij “Het dondert en het bliksemt en het regent meters bier” verwacht je altijd veel bier wat door de lucht vliegt. Gelukkig was dit nu niet, omdat de bier in blikjes zat.

Dinsdag was het Koninginnedag!! Heel Punda was omgetoverd tot oranje stad. Otrobanda minder oranje, maar de sfeer was er niet minder om; vele gezellige bandjes. Het was echt feest. Bijna iedereen in het oranje, vele kraampjes waar spullen of eten en drinken werden verkocht. En in één straat waren allemaal Nederlandse spelletjes: spijkerpoepen, ring werpen enz. Ik had niet verwacht dat het hier ook zo leefde, heel leuk.
’s Avonds was de laatste avond van meester Bart, dus was er een poolparty waarbij ik waterplons foto’s heb gemaakt. Heel jammer dat hij nu naar huis is, maar als er een dag van komen is, komt er ook een dag van gaan.
Zo ook voor mama, Ed en Kim. Vanmorgen (vrijdag) heb ik hen uitgezwaaid op Hato. Ik had het wel even moeilijk. Ik was net aan ze gewend en nu gaan ze weer naar huis. En het is raar. Ik ga bijna, maar nog net niet. Over 12 dagen is het voor mij zover!

  • 04 Mei 2013 - 17:06

    Carla:

    Hi Tes! Die laatste weekjes klinken goed met al die leuke dingen en leuk bezoek! Nu wordt dan echt aftellen..!! Geniet van je laatste weken/dagen en tot snel!;) X

  • 04 Mei 2013 - 17:46

    Heleen:

    Tessa, ik heb genoten van je verslagen, je zag er best tegenop maar volgens mij heb je een leuke tijd gehad en zit je vol mooie lueke en dierbare herinneringen.
    Geniet nog even van de laatste dagen en ik zie je graag vol verhalen weer terug
    Goeie reis
    x heleen

  • 05 Mei 2013 - 18:26

    Tante Cora En Oom Leno:

    Hoi Tessa
    Wat is de tijd toch snel gegaan,nog even en dan ben je ook weer thuis.We hebben genoten van al je verhalen. Je moest veel inproviceren,maar dat heb je steeds weer goed op weten te lossen.Geniet nog maar van je laatste dagen,en wij wensen je een goede reis terug.Hopelijk zien we elkaar snel weer.
    Liefs en groetjes van ons.

  • 07 Mei 2013 - 16:46

    Vincent:

    Hey tess

    Leuk hoor lekker lang verhaal weer, bijna weer lekker terug in nederland
    Het is hier ook warm dus cultuur shock zal wel minder zijn muv luchtvochtigheid maar dat went sneller
    Natuurlijk..

    Maak er nog een gezellige tijd van... maar dat zal vast wel goed komen.

    Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Hallo allemaal, Dit is mijn reisdagboek en hiermee kun je mij volgen volgen tijdens mijn avonturen van mijn minor internationale stage op Curacao! Ik zal regelmatig wat schrijven en foto's toevoegen. Veel leesplezier!

Actief sinds 02 Dec. 2012
Verslag gelezen: 627
Totaal aantal bezoekers 11872

Voorgaande reizen:

06 Januari 2013 - 16 Mei 2013

Stage op Curacao

Landen bezocht: