Middagdutjes en zwembad zijn populair - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tessa - WaarBenJij.nu Middagdutjes en zwembad zijn populair - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tessa - WaarBenJij.nu

Middagdutjes en zwembad zijn populair

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

22 Maart 2013 | Curaçao, Willemstad

Morgen is het dan zo ver, morgen komen papa en Lilian. Eerst hoefde dat van mij niet; bezoek. Maar nu ze komen (en mama, Ed en Kim 24 april), vind ik dat toch wel erg leuk! Ik heb al een lijstje gemaakt met plekken waar ik heen wil en wat ik wil laten zien. Dus morgen eind van de middag ga ik ze ophalen van het vliegveld en breng ik ze naar hun appartement.

Maar vanavond had ik eerst tien minuten gesprekken. Het was heel leuk om erbij aanwezig te zijn, want ik zag ook een hoop nieuwe ouders. Toch was er niet veel anders dan in Nederland. De kookwekker wordt ingesteld op 10 minuten, de ouders mogen vragen stellen, het rapport wordt besproken en de leerkracht vertelt wat de ouders thuis moeten doen (wel op de gebiedende wijs).
De kids luisteren nog wel slecht, maar het lijkt of ik ze af en toe heb. Vorige week dinsdag begon lastig. Mijn mentor zou beginnen en ik zou ondertussen iets met een groepje kinderen doen. Vervolgens zou ik het overnemen. Maar een vriendin van mijn mentor was 5 dagen eerder overleden, dus daarover stond ze uitgebreid met collega's op het plein te praten. Dus ik heb met de klas gebeden en ben vervolgens met een aantal leerlingen aan de slag gegaan. Om 8 uur was ik klaar (en mijn mentor ook, AL!!) en ik ging terug naar de klas. De klas was een chaos; de kinderen schreeuwden en renden. Ik heb ze weer tot rust gebracht en ben begonnen met de taalactiviteit. Eerst een verhaal voorgelezen en daaraan had ik activiteiten gekoppeld, waarin de woordenschat van het thema naar voren kwam. Er waren 4 verschillende activiteiten en ieder groepje deed een activiteit. De volgende dagen rouleerde dit. De kinderen waren kunstenaars: 1 groepje mocht schilderen, 1 groepje mocht kleien, 1 groepje deed een rekenactiviteit met wasco en het laatste groepje deed een taalactiviteit d.m.v. tekenen. Aan het begin van deze week heb ik de klas benoemd als 'museum', waar een 'tentoonstelling' was, ik was de 'jury' en ik heb vervolgens winnaars gekozen. Er waren 4 winnaars welke een medaille en een sticker kregen en de andere kinderen kregen ook een mooi sticker (Deze had ik van mijn oma gekregen, dus bedankt oma! Ze waren er heel blij mee)

Ook heb ik weer nieuwe, mooie strandjes gevonden. Vorige week donderdag ben ik met Kelly en Lisanne naar Port Marie gegaan en heb ik de zoutpannen van Curacao gezien en flamingo's. Port Marie was een heel mooi en sfeervol strand, waar het snorkelen ook leuk was. Er was eens echt koraal te zien. Niet heel veel, kleurrijk of bijzonder, maar wel leuk. Eind van de middag zijn we naar Daaibooi baai gegaan. Ik merkte dat ik verwend ben met al die mooie stranden. Ik vond dit strand niet zo mooi, terwijl het ook wit strand, blauwe zee en palmbomen had.
En vandaag ben ik met Kelly en Nikki naar Blue Bay beach geweest. Dit is op een resort. Ook een mooi strand. We hadden weer mazzel, want eigenlijk kostte het strand&bedje 15 gulden maar niemand kwam vertellen dat we moesten betalen. Dat scheelde weer voor mijn broodje, waarvan ik dacht dat deze 10 gulden was, maar dit was in dollar en in gulden was deze 19. Hier kwam ik pas achter toen het broodje al bijna gemaakt was. Hij was wel heel lekker!

Afgelopen zaterdag was de tweede windsurfles. Het ging niet zo goed als de eerste, maar dit kwam door de wind. Deze kwam nu van een andere kant en de instructeur zei ook dat het nu lastig was. Ik ben twee keer afgedreven (ik kwam er maar niet uit hoe ik weer terug kwam), met het bootje opgehaald en teuggebracht. http://www.youtube.com/watch?v=exfXtiJx4_s&feature=youtu.be
Ik heb wel erg mijn best gedaan, want ik had nogal last van spierpijn de volgende 3 dagen. Wat ook 3 dagen hoofdpijn veroorzaakte.
Dit kwam ook deels door vermoeidheid. Vorige week was ik 3x midden in de nacht wakker geworden door huisgenoten die vrienden een rondleiding gaven of gingen zwemmen met vrienden. Vervolgens kwam vrijdagavond nog eens. Toen bedacht een huisgenoot, die om 3 uur 's nachts thuis kwam, om de stereo bij het zwembad vol aan te zetten en lekker te gaan plonsen in het zwembad. Toen ben ik er maar even heen gelopen en gevraagd of het wat zachter kon. Vervolgens sliep ik weer snel, maar toen werd ik om 4 uur weer wakker van een huisgenoot die net thuis was gekomen met vrienden en het ook erg gezellig hadden in het zwembad. Populair dat zwembad van ons hoor! Maar vervolgens kon ik niet meer slapen. Rond half 6 sliep ik pas. Dus sindsdien slaap ik bijna elke middag. En daar heb ik geen moeite mee, echt heerlijk! Ik ga liggen op bed en ik slaap. Zelfs op het strandbedje doe ik regelmatig een tukkie.

Omdat ik zo moe was ben ik afgelopen 2 weken weinig uit gegaan. Afgelopen zaterdag was er nog wel een leuk feestje bij Papagayo met The Flexican & Mc Sef. Ik had besloten om een keer goed te gaan drinken, dus na 7 malibu cola was m'n geld op. Maar dronken was ik niet (jaaa echt waar, na te vragen aan mijn huisgenoten), wel erg vrolijk (terug te zien op de foto's).


  • 22 Maart 2013 - 03:43

    Ruud Dolstra:

    Hoi Tess,

    Astrid en ik vonden het skypegesprek erg leuk en gezellig, en dankzij het cameraatje konden we ook een live zien hoe je onderkomen en zwembad is.

    Mike is helaas niet aangenomen, ze zijn bang dat hij het werk overschat....
    Maar hij nam het goed op, en is inmiddels aan de slag gegaan om de materie onder de knie te krijgen, en dan gaat hij bij ong. 3 verschillende Spaanse campings solliciteren, zodat zijn kansen groter worden.

    Ik ben vandaag weer aan het werk gegaan, ik ben de afgelopen maanden getroffen door een aantal griepen die maar door bleven sluimeren, ondanks dat ik november j.l. een antigriepprik had gehaald bij mijn bedrijf....
    Echt weer mazzel dat er een griep opduikt waar nou net weer stoffen inzitten waarvoor ik dus NIET ingeent was.... hahaha!

    Je vader en Lilian komen voor hun precies op een gunstig moment, want het wordt van het weekend zeeeeer koud, met oostenwind, waardoor de gevoelswaarde daald tot -15 graden... brrrrr, krijg het nu al koud...

    Vin is op oefening, het is dus rustig in huis. ( geen videospelletjes, hahaha)

    Verder gaat alles zijn gangetje.

    Thnxs voor je leuke, leerzame verslag.

    Liefs,
    Ruud.
    XXX

  • 22 Maart 2013 - 10:59

    Michelle:

    Heeey nichtje :D


    Zooo jij vermaakt je daar prima zeg :D Lekker hoor, elke dag naar het strand. Windsurfen is leuk he :D Ik heb het ook gedaan aan paar x.
    Leuk idee om met de kids activiteiten te doen op een voorgelezen verhaal.

    Jullie zwembad is indd erg populair. Lijkt me af en toe wel lastig hoor zo midden in de nacht dat ze om de beurt thuis komen en dan ff lekker de muziek op hoog volume gaan zetten :P

    Lekker hoor een tukkie doen in de zon :) dat zou ik ook wel eens ff willen :P

    Ik ga me nu klaar maken voor werk ;).. moet over een half uurtje al weg, werken tot 22:30.


    Tot je volgende verslag :D
    xx

  • 22 Maart 2013 - 20:44

    Ed:

    Hoi Tess,
    Leuk je verhalen te lezen en te weten dat jij het naar je zin hebt.
    Goed hoor dat surffilmpje! Ideaal weer daar ook voor die sport.
    Zoals Ruud al schreef is het hier nog steeds erg koud. Gisteravond
    (middernacht) was ik met de hond uitlaten vergeten de huissleutels
    mee te nemen! Ik bellen maar Ria sliep lekker door. Na een uur bellen
    en steentjes tegen het raam werden Finney en ik - stijf van de kou -
    binnengelaten. Dus geniet jij nog maar lekker van de warmte!
    Heel veel plezier met je ouders!
    Liefs, Ria & Ed

  • 04 April 2013 - 19:04

    Joyce:

    Hoi Tessa,

    Wat heb jij het leuk.
    Je pa gaf de weblog door.
    Jullie hebben genoten he?Fijn hoor.
    De foto's zijn ook prachtig.
    We blijven je volgen hoor!
    Geniet ervan,want hier schiet het ook niet echt op wat het weer betreft.
    Brrrr.
    Groetjes van Gerard en Joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Hallo allemaal, Dit is mijn reisdagboek en hiermee kun je mij volgen volgen tijdens mijn avonturen van mijn minor internationale stage op Curacao! Ik zal regelmatig wat schrijven en foto's toevoegen. Veel leesplezier!

Actief sinds 02 Dec. 2012
Verslag gelezen: 800
Totaal aantal bezoekers 11875

Voorgaande reizen:

06 Januari 2013 - 16 Mei 2013

Stage op Curacao

Landen bezocht: