4 weeks down, 14 to go - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tessa - WaarBenJij.nu 4 weeks down, 14 to go - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tessa - WaarBenJij.nu

4 weeks down, 14 to go

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

03 Februari 2013 | Curaçao, Willemstad

Het is weer tijd voor een nieuw reisverslag. Mijn vorige verslag is weer even geleden, maar ik dacht ik wacht even. WANT: ik ben hier nu alweer 4 weken. Ik heb helemaal niet het idee dat ik hier al weer zo lang ben. De tijd gaat ook zo snel en ik ben vrij druk.
Vooral de huishoudelijke taken slokken al aardig wat tijd op.
- Wassen (was sorteren, naar de wasmachine aan de overkant brengen, een uur wachten tot dat het klaar is, weer naar de overkant om het op te halen, ophangen, een dag later er weer afhalen, opvouwen en opruimen),
- Boodschappen doen (het is soms nog moeilijk om niet te veel te kopen)
- Koken (laatst hadden we voor 6 man gekookt. Toen hebben we besloten om dit niet te vaak te doen.
- Je spullen afwassen (afdrogen doe ik niet aan, want het droogt vanzelf)
- Kamer vegen en dweilen (moet eigenlijk zo'n 3 keer per week, maar ik vind 1 keer per 1,5 week genoeg)

Ook socialisen met huisgenoten kost veel tijd. Elke vrijdag moet er gebarbecued worden, heel vervelend. Zaterdag de 26e ben ik (na een beklimming van de Christoffelberg, wat best zweten is met mijn lage conditie) met huisgenoten naar grote knip gegaan om daar na het zwemmen en zonnen te barbequen.
Maandag de 28e hebben we weer gebarbequed, omdat er 2 huisgenoten jarig waren.
Dinsdag de 29e zijn we met alle huisgenoten uit eten geweest bij de Tropen (kun je voor 15 gulden eten). Daarna ben ik met Kelly, Iris en nog een paar naar Tantra gegaan. Deze bar/tent zit naar de marinebasis waar Vin heeft gezeten. Bij Tantra was happy hour en bij de entree krijg je dan een beker. Tijdens het happy hour kun je gratis drinken halen. Helaas is het barpersoneel een beetje langzaam, dus je moet lang wachten op je drinken.
Woensdag 30 januari zijn we met alle Marnixstudenten, die op het eiland zitten, naar Cabana gegaan. We hadden loungebanken gereserveerd, dus daar hebben we gezellig gezeten.
Donderdag 31 januari heb ik, samen met Nikki, een nieuwe huisgenoot op Hato opgehaald. Hij heet Bart. Daarna zijn we met hem ook nog even boodschappen gaan doen. Vandaag ben ik even een avond thuis gebleven.
Vrijdag 1 februari ging taxi Tessa weer op pad om Lisanne en Kelly naar hun introductie duik te brengen. Daarna ging ik even naar het strand van Zanzibar, waar Susanne en Lise (ook van Marnix) al lagen. Maar voordat ik daar was heb ik eerst een toerische route gereden, zodat ik nog maar 1,5 uur op het strand kon liggen. Even zonnen, zwemmen en opdrogen en de auto werd weer gestart om Lisanne en Kelly op te halen. Door er in 1 keer goed heen te rijden, was ik er zo. Toen we net thuis waren kwam er nog een nieuwe huisgenoot (alle oude huisgenoten zijn namelijk weer naar huis). Hij heet, heel handig, ook Bart. Aangezien hij zijn auto de volgende pas krijgen, dus hij kon ook nog geen boodschappen doen. Dus mijn taxi is weer gestart en ik ben met hem naar de supermarkt gegaan. Ik vind mezelf wel sociaal.
's avond zijn we met z'n allen naar Kokomo beach gegaan, waar een full moon party was. Was erg leuk en gezellig en om 3 uur waren we weer thuis.
Gisteren, zaterdag, was een bewolkte dag, maar rond 15:30 zijn we toch naar het strand van Zanzibar gegaan. Eerst even zonnen, vervolgens begon het happy hour om 17:00 en daarna hebben we er met bijna alle huisgenoten gegeten. Toch merkte ik dat de drank een beetje m'n neus uit kwam (zo veel uit gegaan deze week), dus 2 drankjes heb ik niet gered.

Naast al deze gezelligheid ga ik natuurlijk nog steeds naar stage, waar ik elke dag minimaal 1 les geef en elke dag met groepjes kinderen schrijf. Ik heb gemerkt dat lief zijn hier niet werkt. Duidelijk, schreeuwen, dreigen en hard zijn wel. Dat doen we dan maar. Positief belonen probeer ik ook veel te doen. Kinderen die goed luisteren of hun best doen, geef ik een sticker.

Aan school werk ik ook. Ik moet een onderzoek doen en dit doe ik met Kelly. Hier zijn we ook al mee gestart, dus dat gaat goed. Ik merk wel dat ik het moeilijk vind om me ertoe te zetten. Maar ik blijf proberen.

Zondag de 29e ben ik ook bij Inge langs geweest. Dat is de tante van Vincent en woont hier al heel lang. Dat was erg gezellig. Binnenkort gaan we wat leuks doen en ze gaat me laten zien waar Astrid en Vin 23 jaar geleden gewoond hebben (ik zal foto's maken en naar je sturen Astrid)

Met de muggen en mij gaat het trouwens steeds beter :D alleen nu zie ik steeds meer kakkerlakken in en rondom het huis. Echt heel vies! Ik krijg er de kriebels van. Maar we hebben hele goede spray en dan gaan ze snel dood

Tot snel xx

• 03 Februari 2013 - 18:24

Heleen:

Goed bezig Tessa, valt niet mee he een huishouden bestieren, werken en socializen!!!! welcome to the real world, meis geniet ervan het is voorbij voor je het weet!!! x heleen

• 04 Februari 2013 - 08:24

Tanja, Frans, Kim, Martijn:

Hoi Tessa,

Niet te veel feesten hè?? Volgens mij heb je het super naar je zin als ik zo de foto's bekijk, je huisgenoten lijken me ook helemaal leuk, knappe jongens zitten er bij!
    Wij ploeteren hier wel voort hoor in de regen en modder....
    Groetjes van ons!

Tanja

• 04 Februari 2013 - 12:06

Je Knappe Tantes:

Hé tessa. Leuk om je verslagen te lezen! Gelukkig maak je er ook daar weer iets leuks van. Heerlijk om te lezen dat het zo leuk is! Heb je al bijna je duikbrevet?
    Lekker verder genieten. We zijn trots op je!
    Je tantes

• 07 Februari 2013 - 01:31

Ed:

Leuk die foto met de kindjes in je klas. Kan je ook een keer een foto maken van het schoolgebouw maken, zodat we daar een indruk van krijgen?
    Veel plezier, liefs Ed & Ria.