Verhuizinkje, gevecht tegen muggen blijft en meer - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tessa - WaarBenJij.nu Verhuizinkje, gevecht tegen muggen blijft en meer - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tessa - WaarBenJij.nu

Verhuizinkje, gevecht tegen muggen blijft en meer

Blijf op de hoogte en volg Tessa

23 Januari 2013 | Curaçao, Willemstad

Ik zit hier nu 2,5 week, dus weer tijd voor een reisverslag. Ik wen steeds meer, maar ben vrij actief en blijf me zo nu en dan verbazen. We vermaken ons prima en ik voel me in ons huis ook op m'n gemak.
Ik wen steeds meer aan de temperatuur en onze huisdieren. Toch blijf ik het gaaf vinden als er twee grote leguanen 2 meter voor mijn voeten langs lopen. Wel een beetje jammer dat 1 van de twee poept en plast aan de rand van ons zwembad :(

Wel jammer dat de muggen me erg lekker blijven vinden. M'n benen blijven onder zitten, krijg erg grote dikke plekken en na 1 dag worden ze iets blauw/paars/groen. Met 2 weken is mijn muggenmelk en prikweg al op. Drama dus.

Ik begin met mijn ervaringen en avonturen bij vorge week dinsdag. Kelly en ik gingen pizza halen bij de domino's. Toen we de bestelling hadden stapten we weer in de auto. Naast ons stopte een auto (het raam was al open), de man stak zijn hand uit het raam om zijn deur vanaf de buitenkant te openen. We vonden dit erg grappig.

Woensdag de 16e was mijn 3e stage dag. Ik vind het steeds leuker worden, maar toch was ik blij dat ik 'weekend' had. Even alle ervaringen verwerken. Even zonder geschreeuw en gebler van mijn mentor.
Toen we thuis kwamen ben ik verhuisd naar een andere kamer. Ik zit nu iets verder van de woonkamer af (dus iets meer rust en minder last van huisgenoten die midden in de nacht thuis komen en gezellig doorkletsen. Vannacht speelden er twee "pak elkaars sleutel af", waarbij een paar sleutels in het zwembad werden gegooid. Leuk hoor, maar niet om 3:30) en de kamer is ruimer, gezelliger en ik heb meer kastruimte. Na het inrichten van mijn nieuwe kamer ben ik, samen met de andere meiden, met onze was naar de wasserette gegaan. Het leek mij wel handig om mijn beddengoed, handdoeken, strandlakens, pjama en wat ondergoed te wassen. Wij hadden verwacht dat het met twee uurtjes klaar zou zijn. Niet dus. De volgende dag 17:30 konden we het pas ophalen!! Balen, maar ik moest heel hard lachen. Waar moest ik nu onder slapen?! Het is een frisse nacht geworden... haha

Toen ik donderdagochtend wakker werd viel het mij op dat er veel mieren in mijn kamer rondliepen. Gelukkig hadden we net een spray tegen insecten gekocht. Dus ik haalde alle spullen van de kant, zodat ik alle plinten in kon spray'en. Toen ik mijn bed opschoof, zag ik een salamander eronder liggen :s. Dus ik heb er gauw aan mannelijke huisgenoot bijgehaald. Vervolgens bleek de salamander gewoon dood te zijn. Dat had ik dus best zelf gekund. En daar kwamen dus alle mieren vandaan. Maar nu heb ik gelukkig nergens last meer van.
In de middag zijn we lekker naar het strand van Zanzibar gegaan. We moeten toch bruin worden, anders steken we zo af bij al die chocoladekoppies op stage ;)

Vrijdagmiddag gingen we (kelly, lisanne, patricia, nikki, ieke, kim, susanne en lise) naar Saint Tropez. Daar hebben ze een zwembad aan zee (met zo'n randje aan zee). Heel mooi. 's Avonds hebben we daar met z'n allen gegeten en na het eten hebben Kelly, Lisanne, Patricia, Nikki en ik nog wat gedronken. Want van 21:00 tot 22:00 is het daar happy hour. Wij zaten lekker op lounge banken toen er op een gegeven moment een soort marrokaanse jongens naast ons kwamen zitten. Het viel ons op, omdat ze niks te drinken namen en continu naar ons keken. We hadden toevallig allemaal onze telefoon mee, omdat 's morgens het internet op het hele eilland was uitgevallen. En daar speelden we mee. Het viel Lisanne op dat veel mannen naar ons met onze telefoons keken, dus deze ruimden we maar snel op.
Toen we naar huis gingen zaten die jongens er nog en hadden we een raar gevoel. Toevallig kent Nikki een brede antiliaan, die er op dat moment ook was. Dus hebben we hem gevraagd om mee te lopen naar de auto. Dit was waarschijnlijk maar goed ook, want wij gingen weg en die drie jongens ook en liepen achter ons aan. Er is gelukkig niks gebeurd, maar het was toch even spannend.

Zaterdagochtend vertrokken we met twee auto's (alle 9 Marnix studenten) richting Westpunt, op weg naar Playa Lagun. Bijna daar aangekomen hoorden we gesis. Al snel zagen we dat de achterband van de auto voor ons heel zacht was. De eerste klapband door een kuil (en kuilen in de weg hebben ze hier nogal veel). Wij gingen vast naar het strand, want zij moesten wachten op de wegenwacht.
Playa lagun is een leuk, klein strandje waar je leuk kunt snorkelen. Het schijnt dat je soms ook zeeschildpadden en zeepaardjes kunt zien, maar deze heb ik helaas niet gezien. Wel vele andere mooie vissen.

Zondags heb ik me maar eens verdiept in de opdrachten voor school. En natuurlijk lekker gerelaxed en baantjes gezwommen. Samen met Kelly heb ik 20 baantjes gezwommen. Bij 10 baantjes zijn we even gestopt om andere oefeningen te doen. Goed bezig dus.

Maandagochtend moest ik weer vroeg op, want het was weer tijd voor stage. De dag begint altijd in de kring en op een gegeven moment hoorde ik mijn mentor zeggen: 'Juffrouw Tessa gaat zo het kringgesprek met jullie voeren.' Ik was verbaasd, want dit wist ik nog niet, maar het ging goed.
Dinsdagochtend werd ik ook weer verrast. Er kwam een andere leerkracht wat aan mijn mentor vragen, dus ik hoorde 'Juffrouw Tessa gaat met jullie bidden.' Oke...uhm... we bidden wel drie keer per dag, maar het gebed zit er nog niet zo in. Dus tja... Eerst maar eens de kinderen stil krijgen. Dit duurde zo'n 2 minuutjes en toen begon ik.
'Laat me de voetjes zien (voeten naast elkaar), handen gevouwen, kin op je borst en ogen dicht. (Ik dacht HOE MOET IK BEGINNEN!!! Dus ik verzon maar iets)
Lieve jezus (de kinderen herhalen dit), dank u wel voor deze mooie dag (herhaling), ik hoop dat we vandaag goed luisteren (herhaling), lief zijn (herhaling) en hard werken (herhaling). Onze vader enz.. (dit kennen de kinderen en doen dit uit hun hoofd)'
Zo dit was ook weer gelukt. Volgens mijn mentor was alles goed, omdat in het "onze vader" alles al zit, maar is voor de kinderen moeilijk te begrijpen. Daarom komt er vooraf een versimpeling. Pfieuw :)
Vandaag kreeg mijn groep huiswerk voor schrijven mee. Groep 2 en huiswerk! Nog nooit gezien. En vorige week hadden de kinderen al een minispreekbeurt over zichzelf moeten maken.
De 'gemiddelde' dagplanning ziet er als volgt uit: van 7:30 tot 8:45 zitten we meestal in de kring (met taal- en/of rekenactiviteiten). Van 9:00 tot 10:00 eten we. Van 10:00 tot 11:00 wordt er klassikaal of in groepjes gewerkt (in stilte!) en van 11:00 tot 12:00 spelen we buiten. De dagen gaan dus redelijk snel.
En voor gym gaan we niet altijd naar de gymzaal, maar hebben we deze week op het plein gedaan. Rondjes rennen en huppelen op het plein en vervolgens balanceren, klimmen en klauteren over de speeltoestellen in de zandbak.
En in principe hoef ik niet in andere klassen in te vallen. Dinsdag was er een groep 1 leerkracht ziek en van mijn mentor mag ik daar niet ingezet worden. Vind ze belachelijk. De leerkracht mag volgens haar ook niet zomaar thuis blijven en anders moeten de kinderen maar opgedeeld worden. Maar dat doen ze niet, ze zetten er gewoon een onderwijsassistent niet. Wat officieel nooit mag. Maar ik was er wel blij mee.

Maandagavond hebben we ook met alle Marnixstudenten en wat huisgenoten bij ons gebbq'd, omdat Patricia de volgende dag naar huis ging. Voor haar was dit avontuur toch niets en had erg heimwee. Dinsdagmiddag hebben Lisanne en ik haar naar het vliegveld gebracht. Vervolgens zijn we lekker vers fruit op de fruitmarkt gaan halen. Voor 8 gulden (ong. €3,50) had ik een meloen, 2 bananen en 4 tomaten. Even een 'special price' voor mezelf geregeld.

Dat was het weer.
Liefs, Tessa

  • 24 Januari 2013 - 01:18

    Heleen:

    Hoi Tessa, ik kan wel lezen dat je het goed naar je zin hebt. Je bent wel stoer zeg met die enge salamanders en leguanen brrrrrrrrr. Ik geniet van je verslagen. Meis geniet ervan dikke kus heleen

  • 24 Januari 2013 - 01:42

    Ed:

    Hoi Tess,
    Wat gezellig dat je zo regelmatig schrijft. Mooie kamer heb je. Leuje foto's. Wat een mop met dat bidden, maar je bracht het er goed vanaf :-) .Sterkte met je muggenbulten!
    Liefs en groet aan je huisdieren Ria, Ed & Finney.

  • 24 Januari 2013 - 17:46

    Willeke:

    Hoi Tess,

    Weer een leuk verslag! Fijn dat je het naar je zin hebt, geniet ervan.

    Groetjes uit het koude en witte Nederland,

    Nico en Willeke

  • 25 Januari 2013 - 19:05

    Michelle:

    Hoooi Tessa,

    Hahaha wat een leuk verslag weer :D Werd je meteen ff in het diepe gegooid zeg, op je stage, maar gelukkig heb je het goed opgepakt! Top van je ;)
    Je hebt een leuke kamer, wel minder van die dode salamander en al die mieren :S.. brrrrr....
    Dat zwembad met dat randje ziet er gaaf uit :D Het strand trouwens ook waar je gesnorkeld heb ;)

    Tot de volgende x :D

    Groetjes Michelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Hallo allemaal, Dit is mijn reisdagboek en hiermee kun je mij volgen volgen tijdens mijn avonturen van mijn minor internationale stage op Curacao! Ik zal regelmatig wat schrijven en foto's toevoegen. Veel leesplezier!

Actief sinds 02 Dec. 2012
Verslag gelezen: 610
Totaal aantal bezoekers 11869

Voorgaande reizen:

06 Januari 2013 - 16 Mei 2013

Stage op Curacao

Landen bezocht: